ATT HITTA SIN BALANS

 Processed with VSCO with m1 preset

Mina stjärnor! Tack för all omtanke ni gett mig senaste tiden ♥ ang mitt förra inlägg.
Jag tar till mig vartenda ord och tips. Det vill jag verkligen ni ska veta.

Det var inte meningen att göra er oroliga. Jag har mitt välmående under kontroll och har inte gått in i väggen igen... än. Det har varit nära den senaste tiden och därför har jag sedan någon vecka tillbaka gjort förändringar i min vardag för att hålla stressen i schack.

Steg ett var att berätta för mina närmsta (dvs er!) hur det låg till, så att jag kunde släppa den stressen/ångesten om att vara en dålig vän/partner/syster/dotter/kollega som har lite lägre energi än vanligt just nu. De andra stegen har varit att plocka bort min mail från mobilen, stänga av ljud och notiser på kvällarna samt minimera min multitasking. Äter jag mat så ska jag bara äta mat, inte scrolla mobilen + skriva blogginlägg + maila + skicka massa memes i chatten + redigera bilder + se en spännande serie + leka med min katt. Om någon skickar ett sms, så pausar jag allt annat och koncentrerar mig på att skriva. Allt för att inte hjärnan ska överbelastas av intryck.

Jag försöker verkligen lyssna på kroppen nu (för det, om något, är något jag lärt mig att göra sen sist). Vad den behöver och vad den tål. Det är klart att jag försöker pusha den, liiite liiite extra ibland, för jag vill ju så himla mycket. Men det är också så himla viktigt att bara ge upp ibland och erkänna sig besegrad. Alla har vi olika begränsningar, det är så viktigt att komma ihåg. Det går inte att vara duktig flicka hela tiden. Vi kan alla göra mycket, men alla kan inte göra inte allt. Och det måste få vara okej det också.

Translation: Talking about the stress and how I'm handling it. For example I've turned off my cell phone in the evenings and stopped multi-tasking. I can't do everyhing right now, and that has to be okay too.